Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011

Γυμνάζεσαι νηστικός;


  Πολλοί αθλούμενοι συνηθίζουν να κάνουν γυμναστική πρωινές ώρες με άδειο στομάχι έχοντας την πεποίθηση πως έτσι θα κάψουν περισσότερο λίπος. Η συγκεκριμένη ιδέα  έχει υποστηριχθεί την τελευταία δεκαετία από πολλά βιβλία φυσικής κατάστασης και υποστηρίζει πως κάνοντας γυμναστική νηστικός αναγκάζεις το σώμα σου να χρησιμοποιήσει λίπος για καύσιμα  αντί για υδατάνθρακες. 
  Ενώ αρχικά φαίνεται να έχει νόημα, έρευνα που δημοσιεύτηκε φέτος στην ''Strength and Conditioning Journal'', κατέληξε στο συμπέρασμα πως είτε γυμνάζεσαι νηστικός είτε όχι καις περίπου την ίδια ποσότητα λίπους. Aντίθετα, στην πρώτη περίπτωση είναι πιθανότερο να χάσεις μυ από την άσκηση, εάν βρεθείς σε κατάσταση εξάντλησης, και η ένταση της άσκησης σου όπως και οι θερμίδες που καις να μειωθούν. Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως η άσκηση με άδειο στομάχι δεν βοηθάει στο να κάψεις περισσότερο λίπος.  Μάλλον η έκφραση, ''νηστικό αρκούδι δε χορεύει'' δεν είναι καθόλου τυχαία.   Προσοχή όμως, αυτό δε σημαίνει πως μπορείς να γυμνάζεσαι αμέσως μετά απο πλήρες γεύμα.
  Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2002, οι επιστήμονες βρήκαν επιπλέον όφελος για το γεύμα πριν την προπόνηση. Γυναίκες που κατανάλωναν 45 γραμμάρια υδατανθράκων πριν από την προπόνηση τους κατέληξαν να τρώνε λιγότερο σε όλο το υπόλοιπο της ημέρας.
  

Πηγή: Strength and Conditioning Journal

2 σχόλια:

Eleni K. είπε...

Δεν ξερω γιατι αλλα πιστευω πως αποδιδω καλυτερα οταν γυμναζομαι νηστικη το πρωι. Γιατι συμβαινει αυτο?

Χατζηζήση Φανή είπε...

Αυτό είναι θέμα προσαρμογής, είναι κάτι που έχει συνηθίσει το σώμα σου να κάνει το πρωί και ανταπεξέρχεται. Καλό θα είναι όμως να τρως κάτι ελάχιστο όπως ένα μπισκότο ολικής.