Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Καταναλώνω προϊόντα ολικής σημαίνει τρώω υγιεινά ;



  Τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες με τα αντίστοιχα προϊόντα που δεν είναι ολικής άλεσης, επομένως δεν θα πρέπει να τα καταναλώνεις σε μεγαλύτερες ποσότητες. 
 Ένα ολικής άλεσης προϊόν και ένα λευκό, προέρχονται από το ίδιο δημητριακό, το οποίο είναι διαφορετικά επεξεργασμένο, παρ' όλα αυτά,  περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά όπως, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, φυτικές ίνες, και έτσι κρατά σε μεγαλύτερη ισορροπία τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, έχει δηλαδή χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.
 Ενώ τα ολικής άλεσης δημητριακά εμφανίζονται να προσφέρουν πολλά οφέλη υγείας, πολύ υψηλές προσλήψεις, ειδικά σε ωμή ή ακατέργαστη μορφή, δεν ενδείκνυνται. Αυτό συμβαίνει επειδή η ίνα, που αφαιρείται συνήθως από την άλεση, περιέχει άλατα του φυτικού οξέος. Τα άλατα του φυτικού οξέος μειώνουν την απορρόφηση και τη χρησιμοποίηση από το σώμα διαφόρων ανόργανων στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων του ασβεστίου και του ψευδάργυρου. 
 Για τους περισσότερους ανθρώπους, το ποσό των αλάτων του φυτικού οξέος στη διατροφή δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα , ωστόσο, εκείνοι με εξαιρετικά υψηλές προσλήψεις δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να χρειαστούν ένα συμπλήρωμα ανόργανων στοιχείων.
  Σε κανονικές ποσότητες κατανάλωσης είναι σαφώς καλύτερα να προτιμάς τα προϊόντα ολικής αλέσεως με προσεκτικούς συνδυασμούς... μαγιονεζούλα, μερεντούλα και λοιπά καλούδια!

Δεν υπάρχουν σχόλια: